// אתם קוראים את...

אינטרנט

רק בלוגים עצמאיים. בענן.

הפתרון הכי פשוט בעצם:
1. לגשת לגרייפס.
2. להעתיק משם את רשימת המקורות.
3. למחוק משם כל בלוג שיושב בפלטפורמה קהילתית מבוססת (קרי: ישרא, תפוז, רשימות, בלוגלי, קפה, אבל לא וורדפרס.קום או בלוגספוט), מה שלמעשה די משאיר אותך עם בלוגים עצמאיים בלבד*.
4. לקצור את הבלוגרולים. (שזה פחות נורא משנשמע, ואפילו נגמר בנקודה מסויימת)
5. להוסיף כל בלוג עצמאי שאת נתקלת בו בדרך.
6. לעשות דברים טיפשיים באקסל.
7. רגע לפני שאת באמת נופלת מהרגליים מעייפות, לחשוב לעצמך "הממ. ענן יכול להיות נחמד כאן"
8. לייצר ענן (הוראות)

שנראה ככה:

עכשיו מעונן

(ובין לבין לנסות לסדר בו דברים, לשבור אותו כמה פעמים וללכת לישון כשכבר די נחשב היום ובטח שלא אתמול)


הצעדים הבאים:
1. מיפוי של כל הענן הזה לפי קישורים בין הבלוגים.
2. לחשוב איך לעזאזל אני מנסחת מזה שאלה לסמינריון הדפוק.

גודל המדגם: 134 בלוגים.

10 הגדולים:
העונג (21)
הגלוב (20)
עידו קינן (19)
יהונתן קלינגר (18)
חנן כהן (14)
אח"י דקר (14)
סיטימיול (14)
שוש פורבס (12)
הפרדוקס (12)
דברים קטנים (12)
(אגב, זה בהחלט לא נסיון לאתר את בלוגי ה-A-List שחלק גדול מהם כותב במקומות אחרים, אז תרגיעו)


* כן. בלוג הדה-מרקר הישן של וולווט מופיע שם. העדפתי שיופיע שם משהו שלה מאשר כלום. וזה על וורדפרס אז ניחא.

blogosphereschoolinsane

תגובות

47 תגובות לפוסט “רק בלוגים עצמאיים. בענן.”

  1. הימור שלי – משהו פה לא נכון, אבל אני מה איכפת לי :P
    או בקיצור אין מצב ששוש תחתי בעשרת הגדולים, ובאופן כללי חסרים שלי שמות בעשיריה.

    הממ…
    (תסתכלי על ה-RSS שלך ושלי ותסבירי לי את התוצאות בבקשה)

    פורסם על-ידי אח"י דקר ‏| 30 במאי, 2007, 11:46
  2. חנית – כאמור – בלוגים עצמאיים בלבד. מתוך בלוגרולים בלבד. לא לפי רסס. לא לפי טכנורטי. זה מידע מאוד חלקי. ואני מודעת לזה מראש. (ועדיין זה אומר משהו. אפילו אם הוא לא מדויק)

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 11:50
  3. אני חייבת להבין מה הקטע של בלוגים עצמאיים. אם אני מחזיקה את הבלוג שלי בישראבלוג או בבלוגלי או בבלוגר, כי אני יודעת לכתוב אבל לא יודעת לכתוב PHP, זה הופך את הבלוג שלי לפחות משמעותי?

    אלא אם כן אני מחמיצה את מה שאת מתעניינת בו.

    פורסם על-ידי מאזינה ברקע ‏| 30 במאי, 2007, 11:55
  4. לא. זה פשוט כי אחרת הייתי מתאבדת מגודל המדגם.
    וגם כי יש כאן קהילה שלא מבוססת על פלטפורמה קהילתית. וזה מעניין בעיניי.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 11:57
  5. אז בעצם גם התעלמת מבלוגים שאינם עצמאיים והופיעו בבלוגרולים של הבלוגים שבדקת?

    פורסם על-ידי מאזינה ברקע ‏| 30 במאי, 2007, 12:07
  6. כן. כל מה שיושב בפלטפורמה קהילתית ישראלית לא נכנס.

    ולכן אין זוש, ואין שוקי גלילי, ואין את הנוכחי של וולווט, ואין זרובבלה (שגם ככה לא היתה בהרבה בלוגים במדגם), ואין את הכוסית וכו' וכו' וכו'.

    ולכן זה לא משקף כלום בתמונה הגדולה, אבל כן משקף משהו לגבי העצמאיים בינם לבין עצמם.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 12:10
  7. השאלה האם לזה יש משמעות בפני עצמו.
    (איזו קרציה אני, מה?)

    פורסם על-ידי מאזינה ברקע ‏| 30 במאי, 2007, 12:11
  8. עבודה יפה.
    את חושבת שיש עוד בלוגרים עצמאיים עבריים שלא הגעת אליהם? או שהרשימה משקפת אותם באופן מלא?

    פורסם על-ידי יוחאי ‏| 30 במאי, 2007, 12:17
  9. פשי, סחתיין.
    נראה לי שהפרופסור יתרשם רק מההשקעה ומהפרזנטציה. עכשיו נשאר לך רק למלא עוד מלל של איזה 15 עמודים.

    פורסם על-ידי מרגוליס ‏| 30 במאי, 2007, 12:24
  10. האם ישנה איזו דרך לבצע את זה בכל זאת באופן אוטומטי? הבלוגספירה הישראלית אינה, ואסור שתהיה, מחולקת לפי פלטפורמות. כרגע זה רק נותן לנו תמונה של הארלי אדפטרס, נניח, בבלוגספירה, אבל לא שלה ממש.
    והזכרת לי שאני צריך להכין בלוגרול, אבל שיט, יש כבר עשרות רבות שאספתי לקראת זה. אולי בחודש הקרוב.

    פורסם על-ידי גדי שמשון ‏| 30 במאי, 2007, 12:47
  11. את ממש טכנוראטי הישראלית.
    רק חבל שהענן משקף את המצב היום ולא יודע להתעדכן אוטומטית. צריך לזרוק את הרעיון למישהו עם כישורי תכנות.

    פורסם על-ידי חזי ‏| 30 במאי, 2007, 13:01
  12. יש אלפי בלוגים שאינם חלק מהקהילה "בפלטפורמות הקהילתיות". מצטרף למאזינה ברקע בחוסר ההבנה.

    פורסם על-ידי אלעד ‏| 30 במאי, 2007, 13:03
  13. ניטפיקינג: הגלוב לא בעצם צריך להיות "מאבד תמלילים"?

    פורסם על-ידי עידו ‏| 30 במאי, 2007, 13:04
  14. מה בעצם מדדת? כמה פעמים כל בלוג עצמאי מופיע בבלוגרול של בלוגים עצמאיים?
    זה נשמע טוב בתור משהו ראשוני, אבל האם יש סיבה להניח שהבלוגים העצמאיים מהווים איזו תת-קהילה של כל הבלוגים?
    הבעיה האוטומטית היא ההבדלה בין הבלוגרול לשאר הלינקים בעמוד הראשי?
    אפשר לפחות לאפיין מקרים קלאסים כמו וורדפרס, ישרא וכו'?
    אם את יודעת שמדובר בוורדפרס לדוגמה, קל לדעת איך למצוא את הבלוגרול? או רק אם מדובר בתבניות קלאסיות?

    פורסם על-ידי נויף ‏| 30 במאי, 2007, 13:04
  15. יוחאי – לא יודעת. בשלב כלשהו זה פשוט נגמר. לא היו עוד לינקים. יכול להיות שיש, אבל לא הגעתי אליהם. אולי הם בקליקה שונה לגמרי.

    מרגוליס – חכה. זו עדיין רק ההתחלהלהלה. וממילא אין לי עדיין שאלה מוגדרת!

    גדי – צודק לגמרי. אלא שכמה ששברתי את הראש, לא מצאתי דרך עם כישוריי הטכניים המוגבלים מאוד לעשות זאת. טכנורטי אולי מציג קישוריות, אבל לך תקצור את זה. וממילא ישרא-תפוז-קפה מקוטלגים שם רע למדי. אז מה שיש כאן זו תמונה חלקית. אבל היא תמונה כלשהי של קהילה (חלקית). ואויש. מזל שאין לך בלוגרול. הייתי מתאבדת (יש כמה אנשים עם בלוגרולים של 20-30 לינקים, שמוצגים רנדומלית כמובן. רציתי למות מהם).

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 13:04
  16. אלעד – נכון. אבל זה מדגם. מוגבל. והכי נוח לי ככה. (זה לא בשבילכם, אלא בשבילי. רק נראה לי נחמד להראות את זה פה)

    נויף – בדיוק. ויש כאן רק בלוגים שלא בישרא/תפוז/קפה/בלוגלי (קרי: וורדפרסים). המדד הטוב יותר הוא כמובן לינקים בפוסטים אבל הייתי מתאבדת. בלוגרול הוא מצומצם יותר. וגם קל לזיהוי.

    עידו – כן אבל זה ארוך ונראה מכוער. שלא לדבר על "את זה כבר ראיתם? ברכה גולשת" וגו'

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 13:08
  17. לטכנוקרטי אין API?

    פורסם על-ידי lior ‏| 30 במאי, 2007, 13:39
  18. ליאור – גם אם יש לו, אני לא יודעת לעבוד איתו. אני לא מתכנתת.

    חזי – הלוואי. זה נאסף באיטיות (האמת לא כ"כ) בקובץ אקסל מעפן. :)

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 13:41
  19. אהבתי את "זה לא בשבילכם, אלא בשבילי".
    או בקיצור: תעזבו אותי, באמא'שכם.

    פורסם על-ידי נויף ‏| 30 במאי, 2007, 13:46
  20. או בקיצור: תעזבו אותי, באמא’שכם.

    :)

    פורסם על-ידי מאזינה ברקע ‏| 30 במאי, 2007, 13:49
  21. נויף/מאזינה – מה לעשות? אספתי נתונים בשביל עבודה מחורבנת. כדי שלא אתחרפן יותר מדי, החלטתי להגביל מאוד את המדגם לתחום מאוד ספציפי (ניסיתי לעבוד ללא הבחנה בין פלטפורמות, והתחרפנתי לגמרי בתוך שעות ספורות).

    ובכל מקרה – זה נראה לי מעניין מספיק כדי לכתוב על זה פה, אז שיתפתי את זה. ועכשיו כל העולם ואחותו תובעים את עלבונם של משתמשי הפלטפורמות הקהילתיות שלא מוצגים כאן.

    ולכן, כן – הנתונים האלה הם בשבילי, לא בשבילכם. והם לא מתיימרים להציג תמונה מלאה ומדוייקת של שומדבר.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 13:51
  22. רבים מהבלוגים העצמאיים, כולל הפופולריים שבהם, עוסקים באופן זה או אחר בטכנולוגיה. הקשר ברור.
    מה שמפתיע, הוא שבמקום הראשון, מעל כל הבלוגים הטכנולוגים, מופיע בלוג העוסק במוזיקה.
    אולי כל החנונים רוצים להיות מגניבים :)

    פורסם על-ידי יוחאי ‏| 30 במאי, 2007, 14:43
  23. דווקא את הקטע של בלוגי המוסיקה קל להסביר – כל בלוגי המוסיקה מקשרים זה לזה (רובם הרי ממשפ' העונג ממילא), ובנוסף, יש גם את חובבי המוסיקה ה"רגילים" שמקשרים לבלוגי המוסיקה המועדפים עליהם.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 14:45
  24. אני לא אוהבת את הרשימה הזאת :evil:
    אין לבלוג שלי סיכוי להכנס אליה.

    פורסם על-ידי שני שטיינברג ‏| 30 במאי, 2007, 15:39
  25. שני – אני בטוחה שיש לך אחלה בלוג והכל (כאילו, דה, 4 ספרות בישרא זה פרסטיז'!). אלא שהרשימה שלי מציגה רק בלוגים עצמאיים ולא כאלה שיושבים בישראבלוג… :oops:

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 15:41
  26. בRSS שלי יש מספר בלוגים שלא מופיעים כאן. אם בRSS שלי אפשר למצוא כמה, אני מניח שאפשר למצוא לא מעט שלא נכנסו לענן.אני מניח שקישורים מבלוגרולים הם לא הדרך הטובה ביותר ליצור מיפוי של בלוגים עצמאיים. אבל אני מבין שגם ככה זה המון עבודה….

    פורסם על-ידי אורי צציק ‏| 30 במאי, 2007, 21:43
  27. גיאחה מתעקש ש"עונג שבת" הוא לא בלוג, אם זה משנה משהו.

    פורסם על-ידי יניב ג"מ ‏| 30 במאי, 2007, 21:57
  28. יניב – זה מעניין והגיוני מאוד.
    בכל זאת, מתפרסם רק אחת לשבוע וכו'…

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 22:50
  29. אורי – צודק. ומצד שני, לקחתי מדגם מגרייפס, והאופן היחידי שבאמצעותו הוספתי בלוגים שלא במדגם היה דרך ההבלוגרולים של הבלוגים שמופיעים שם, אז סביר והגיוני שיש בלוגים שלא כלולים ברשימה. ועדיין, יש כאן מעל 100 בלוגים, ומבחינתי זה די מספיק (כי גם ככה די רציתי למות אחרי כל העבודה הקשה הזו)

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 22:52
  30. זה לא עניין של תדירות – שייני כותב פעם בחצי שנה לערך, והוא בהחלט בלוגר, ו"עונג שבת" מתעדכן לפעמים גם באמצע השבוע – אלא של הגדרה. גיאחה כותב "בלוג הוא יומן רשת אישי. מעצבן אותי שכל אתר תוכן שמתעדכן תקופתית, או יושב על פלטפורמה של וורדפרס, נחשב לבלוג. אין פה תוכן בלוגי". לא בטוח בכלל שיש כזה דבר "תוכן בלוגי", ובעיני "עונג שבת" הוא בלוג.

    פורסם על-ידי יניב ג"מ ‏| 30 במאי, 2007, 23:36
  31. "יומן רשת אישי"? זו הגדרה מטומטמת להפליא. כמה מהבלוגים המוצלחים ביותר שם בחוץ נכתבים על ידי אנשים וקבוצות שלא מספרים מאומה על עצמם, אלא עוסקים אך ורק בנושא אודותיו הם כותבים.

    חוצמזה שההגדרה ה"מדעית" של בלוג היא מכה שלא כתובה בתורה.
    מצד אחד – העונג הוא לא "מגזין" שמתעדכן רק כל יום שישי וכו', יש בו אפשרות לתגובות, יש בו קישוריות לתכנים נוספים, התוכן שבו לא עובר מודרציה ועריכה, והוא יושב על פלטפורמה שלרוב חושבים עליה כעל פלטפורמה לבלוגים.

    מצד שני – אם גיאחה לא מגדיר אותו כ"בלוג", הרי שהוא לא בלוג. :)

    פורסם על-ידי שרון ‏| 30 במאי, 2007, 23:54
  32. אני תמיד החזקתי בדעה שבלוג זה רק עניין של פלטפורמה. אין שום דרך אחרת להגדיר את זה. תחשבו על זה, ההגדרה הכי ממצה לבלוג היא

    יומן אישי או מקצועי, שמחובר ע"י אחד או יותר כותבים, באופן בו כל מקטע טקסט עומד בפני עצמו, אך אינו יכול להיות מוצא אל מחוץ לקונטקסט הכללי של הבלוג בכללותו, וניתן להתייחס אליו כאל עצמאי בקישור ישיר אליו או בתגובה לו (באם בוחר הכותב לאפשר את אלה). לרוב המקטעים (פוסטים) מסודרים בסדר כרונולוגי הפוך.

    פורסם על-ידי עידו ‏| 31 במאי, 2007, 0:48
  33. עידו – מסכימה, אבל בהסתייגויות:
    ההגדרה שהבאת כאן מדוייקת למדי (למעט ההיבט של הקונטקסט – מה לגבי בלוגים של ביקורת פוליטית? בלוגים מוסיקליים?)

    וכמובן שיש גם אבללללל גדול מאוד – היות משהו בלוג בהחלט לא מותנית בעצם ההתבססות על פלטפורמה של בלוגים.

    הרי באותה מידה בדיוק, ניתן פשוט לפתוח notepad ולהתחיל לכתוב בהטמל בסיסי להפליא, בדיוק במבנה שציינת, ולפרסם את זה באופן הכי נטול פלטפורמה שיש (בין אם כדף ארוך אחד, או כאתר היפר-טקסט רגיל לגמרי).

    תחשוב למשל על "דברים קטנים באמת" שאני מריצה כאן – למעשה, זה בלוג בתוך בלוג. על אף העובדה שהוא יותר דומה למיני-בלוגים המכונים TumbleLogs.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 31 במאי, 2007, 1:19
  34. אני מסכים. התכוונתי יותר לפלטפורמה בתור תשתית מבנית, ולא בתור תשתית טכנולוגית. כלומר, הפלטפורמה היא עניין של קו מנחה לסידור הפוסטים ולא עניין של המערכת שעומדת מאחורי הבלוג.

    כמובן שהטמל בסיסי לא מאפשר מאפיינים מודרניים של בלוגים, כמו תגובות וטראקבקים (לפחות לא בלי קוד צד-שרת מאחוריו), אבל אני לא חושב שהמאפיינים מגדירים בלוג או חיוניים להגדרה שלו.

    בקשר לקונטקסט — התלבטתי לפני שכתבתי את זה. עלה לי בראש דימוי של בלוג לספר שירה — כל שיר עומד בפני עצמו, אבל אם המחבר מחליט לקבץ שירים באותו ספר או באותו שער בתוך הספר הרבה פעמים יש בזה אמירה של המשורר: אם תחשבו על כל השירים האלה ביחד, יש כאן מסר שרציתי להעביר, בנוסף למסר האינדווידואלי של כל אחד מהשירים. באותו אופן, כאשר את מחליטה לפרסם משהו תחת הכותרת "דברים קטנים" (לא באופן מילולי, אלא כחלק מהבלוג והאופי שהוא רכש לעצמו עם הזמן) ולא בל"ג שלך, או אם את מעדיפה לוותר על הל"ג ולהתרכז רק בדברים קטנים, יש איזשהי אמירה או מחשבה מאחורי זה. גם אני לא סגור אם זה צריך להיות חלק מההגדרה של הבלוג או אם זה בהכרח נכון עבור כל הבלוגים. אפשר גם להקביל את זה לעמוד הדעות בעיתון — זה שכל המאמרים נמצאים באותו מקום זה לא אומר שיש בינהם קשר.

    פורסם על-ידי עידו ‏| 31 במאי, 2007, 1:48
  35. שאני אבין – עשית את כל זה באופן ידני? למה לא לקחת את ה־opml של הקישורים, וליצור ממנו רשימה סטטיסטית של כמות ההופעות של כל קישור? בבלוגים מבוססי וורדפרס זה צריך להיות לא דבר מאד מסובך, אבל בפלטפורמות אחרות אני בספק אם אפשרי בכלל.

    פורסם על-ידי תומר ‏| 31 במאי, 2007, 2:10
  36. יש לוורדפרס OPML אוטומטי של קישורים מהבלוגרול? אפילו לא ידעתי. אאוץ'! 8O

    פורסם על-ידי שרון ‏| 31 במאי, 2007, 2:24
  37. [...] סוף סוף מישהו יצר משהו כזה. נראה לי זה גם היה מקל על שרון בפרויקט הקטן שהיא עשתה. [...]

    פורסם על-ידי שיווק ויראלי באינטרנט « ארכיון » ואוווווווו ‏| 31 במאי, 2007, 9:45
  38. בשאלת מהו בלוג: כבר דשנו בזה, לא צריך להמציא מחדש את הגלגל (כלומר, אפשר ורצוי להמציא את הגלגל מחדש, אבל כדאי לדעת שיש גלגל אחד מוכן שעומד בצד)
    http://blogdebate.org/threads.php?thread=74

    פורסם על-ידי דרומי ‏| 31 במאי, 2007, 15:05
  39. הו. זה נחמד ובטח יהיה שימושי בשלב כלשהו (עם כל הכבוד להגדרות האקדמיות)

    פורסם על-ידי שרון ‏| 31 במאי, 2007, 15:07
  40. אני תמיד התנגדתי להמצאת הגלגל באופן כללי. במקום להמציא צורה חדשה שסתם תסבך לנו את החיים, קחו ריבוע, תשמנו קצת את הצלע התחתונה והוא נוסע יופי.

    פורסם על-ידי עידו ‏| 31 במאי, 2007, 15:09
  41. זה עובד רק בירידה. לך תנסה ככה בסיבובים.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 31 במאי, 2007, 15:13
  42. פףףףף סיבובים. עוד פעם את דוחפת לי את המעגל הזה?

    פורסם על-ידי עידו ‏| 31 במאי, 2007, 15:17
  43. תראה. זו בעיה כשנוסעים בכיכר המדינה.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 31 במאי, 2007, 15:21
  44. [...] קודם היה סתם ענן, אז עכשיו אותו ענן הפך למפה מאממת. זה אפילו יותר יפה [...]

    פורסם על-ידי דברים קטנים » רק בלוגים עצמאיים. על מפה. ‏| 6 ביוני, 2007, 3:01
  45. [...] The Israeli Wordpress community has grown substantially over the past two years but still – very few bloggers take the time, effort and small change money to form their own Wordpress blog as it seems to be too much of a technical hassle that's only meant for true geeks. Israeli [...]

    פורסם על-ידי Israeli Problogging and the Israeli blogosphere - Dakars as a beginning | fiLi’s tech ‏| 28 ביוני, 2007, 10:55
  46. [...] גפן ערכה מחקר במאי 2007 בו בחנה את הקישורים בבלוגים העצמאיים בישראל (אלו שלא [...]

    פורסם על-ידי » בלוגים ובלוגרים:: האם יש קהילה?| הבלוג של יהונתן קלינגר | ‏| 30 ביוני, 2007, 12:37
  47. [...] יחסית  ונע להערכתי סביב סביב 2-3 אחוזים מכלל הבלוגים (שרון חושבת שהרבה פחות וחובת ההוכחה [...]

    פורסם על-ידי אלעד בבלוגלי » ארכיון הבלוג ‏| 8 ביולי, 2007, 9:34

הגיבו


:mrgreen::|:twisted::arrow:8O:):?8):evil::D:idea::oops::P:roll:;):cry::o:lol::x:(:!::?:

תצוגה מקדימה:

פוסטים אחרונים

5. אנו מודים לך על פנייתך אלינו
29 ביולי, 2010
מאת שרון גפן
אוי לאוזניים! (או: אני נר)
23 ביולי, 2010
מאת שרון גפן
רונן חן – למה אתה מנסה להרוג אותי?
20 ביולי, 2010
מאת שרון גפן
איגוד האינטרנט הישראלי נגד אינטרנט (וגם נגד דמוקרטיה ושקיפות)
20 ביולי, 2010
מאת שרון גפן
אני ברשימה. איזה כיף! (ותודה להומלס שהביאוני הלום)
18 ביולי, 2010
מאת שרון גפן