// אתם קוראים את...

אינטרנט

פרו-פלוגינג* – meet the master?‏

דיסקליימר: לעתים, אין מנוס אלא לכתוב פוסטים קצת מרושעים בהקשר של יוזמות שעשויות להיות מבורכות. אני שונאת להיכנס באנשים באופן חזיתי, אבל לפעמים זה פשוט יוצא ככה, פשוט כי אין אפשרות להגיב במקום האמור. סליחה מראש.

קראתי אצל ויראלי שעידן שלומן הרים אתר בנושא פרובלוגינג.

זו בהחלט יוזמה ברוכה בעיניי, כי למרות שאני אמנם מהפסימיים שלא חושבים שמישהו כאן בביצה שלנו הולך להתחיל להרוויח טונה כסף מהבלוג שלו בזמן הקרוב, אבל כל המרבה בקידום הכתיבה הרצינית בבלוגים – הרי זה משובח. כמה שיותר אנשים ייקחו ברצינות את הבלוגים שלהם ואת הקוראים שלהם, הרי שקיים יותר סיכוי שאנשים מחוץ לביצה ייקחו ברצינות את אותם בלוגרים פרימיטיביים באינטרנט.

על פניו, האתר נראה טוב, נוח לניווט, ויש שם חומר התחלתי שימושי ומעניין. אמה מה?

עם כל הכבוד ליוזמה של עידן, חסרים לי שם כמה דברים:

  1. הייתי שמחה מאוד לשמוע מהמאסטר-לטעמו האם הוא מרוויח מכתיבת בלוג, ובאיזה שיטות הוא משתמש. אולי פספסתי משהו מהותי, אבל לדעתי אין לו בכלל בלוג. טוב ויפה להיות אשף SEO**, אבל בין זה להבנה של תהליך הכתיבה בבלוג והמחוייבות שנדרשת מכך, יש לפחות לעניות דעתי, הבדל קל.
  2. לא ניתן להגיב לתכנים המופיעים שם. מילא לא להיות פתוח לביקורת, אבל אתה גם סוגר את התכנים שלך לפידבק בעל-ערך מקוראיך, שמן הסתם, סביר להניח שגם הם בלוגרים מנוסים, ואולי גם להם יש משהו חכם להגיד?
  3. כולנו כבר קוראים את דארן רוז. נחמד שגם אתה.

* השגיאה במקור. יותר מצחיק ככה, לא? :mrgreen:
** ועל כך כבוד!

bloggingblogosphere

תגובות

33 תגובות לפוסט “פרו-פלוגינג* – meet the master?‏”

  1. עידן הוא איש רב פעלים, ואם אני לא טועה הוא הקים גם בלוגיה בזמנו אבל לא ידוע לי מה מצבה.
    בכל אופן, כך או כך, האתר נראה כמו אתר המלצות ההוסטינג שלו רק כעוד עמוד או שניים להציב בהם קצת אדסנס. לגיטימי, אבל חבל שהוא כיבכול חוטף את התואר מאנשים ראויים יותר כמו חנית. חבל גם שהוא קנה את הדומיין :) .

    פורסם על-ידי שרית ‏| 10 בספטמבר, 2007, 14:38
  2. מעניין שהמשפט המשני בבלוג שלו הוא שכתיבה היא מונולוג שרוצה להיות דיאלוג ואז מונה כל דיאלוג עם הקוראים.
    עוד יותר מרגיז לקרוא את מה שדארן כותב בעברית תחת שם אחר.
    לפחות לו דארן היה אמיץ ומצהיר שהוא מתחיל לכתוב בעברית, אולי הוא חושש שיפסיקו לקרוא את האתר באנגלית שלו

    פורסם על-ידי זיו קיטרו ‏| 10 בספטמבר, 2007, 14:40
  3. שרון,

    בואי נתחיל מזה שאני שמח שאת חושבת שזה נחוץ ושיש מקום לאתר שכזה – גם אני חושב כל ולכן הקמתי אותו.

    1. בקשר לניסיון שלי ולשיטות בהן אני משתמש, תני לי קצת זמן וגם זה יגיע. בכל אופן, אצלי לא תראי צילומי צ'קים – למה ? כי ככה אני חושב.

    בקשר לניסיון שלי עם בלוגים, כתבתי בלוג – זה לא התאים לי מסיבות שונות ( אם תרצה אשמח לפרט אותן,רק תבקשי ).

    2. צודקת, אני אוסיף את זה.

    3. אני לא קורא את דארן, ואם יש לך משהו להגיד אשמח שתגידי – כי רמזים אני לא מבין.. :roll:

    פורסם על-ידי עידן שלומן ‏| 10 בספטמבר, 2007, 15:51
  4. 1. אם אין לך נסיון מוכח בלהרוויח כסף מבלוגים, איך אתה מתיימר ללמד את כל האחרים בנדון?
    אשמח מאוד לשמוע למה כתיבת בלוג לא התאימה לך, ולמה אתה חושב למרות זאת שיש לך היוהרה והיומרה ללמד את כל האחרים איך לעשות זאת נכון.

    2. יופי. היכולת לדון בנושאים/מאמרים שמוצגים בבלוגים היא הדבר הכי חשוב.

    3. לא רמזתי שומדבר לגבי מקוריות התכנים אצלך. ברור לי שהם מקוריים שלך (ואני לא אומרת את זה בציניות). מה שחסר לי זה התייחסות ייחודית לבלוגרים/לקהל הישראלי – אלה שכבר ממילא קוראים את דארן ואת כל שאר בלוגי הפרובלוגינג. אני לא מוצאת כאן שום ערך מוסף מעבר למאגר הידע הקיים, שניתן ע"י פרובלוגרים מנוסים.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 10 בספטמבר, 2007, 16:04
  5. עידן, אתה מבין כמה זה תמוה שאתה לא כותב בלוגים בגלל שלא התאים לך, ואתה מתיימר ללמד אחרים?
    זה כמו שאני אקים עכשיו אתר SEO ואלמד את כולם מה זה SEO למרות שאני מבינה בזה מעט מאוד.

    בינתיים זה לא מוסיף לך ובהחלט נראה רק כעוד הזדמנות לשים עוד קצת פרסומות.

    פורסם על-ידי שרית ‏| 10 בספטמבר, 2007, 16:11
  6. יש משהו שהמגיבים וכותבת הבלוג פה לא מבינים. לעשות כסף מבלוג או מאתר זה כמעט אותו דבר. נכון לבלוג יש את ההבדלים הקטנים שלו אבל אם יש מישהו בארץ שיכול ללמד איך לעשות כסף מאתר ברשת הישראלית זה עידן. הוא המאסטר בעשיית כסף מאתרים.

    דבר שני אני לא חושב שאתה צריך להוסיף תגובות עידן. האתר מביא מידע על פרובלוגינג והוא לא מערכת קהילתית. מה שאני כן חושב שאתה צריך לעשות זה לאפשר לאנשים אחרים לעלות מאמרים ולהוסיף קרדיט אליהם.

    אני מסכים שעידן הוא לא בלוגר בנשמה אבל אני עדיין חושב שהוא בהחלט בחור שאפשר ללמוד ממנו הרבה בעשיית כסף באינטרנט.

    פורסם על-ידי lior ‏| 10 בספטמבר, 2007, 16:21
  7. ליאור, אם כך – שיקרא לאתר שלו "איך לעשות כסף מאתר אינטרנט" (אה סליחה, יש לו כבר כמה כאלה) ושלא יטען להיות מומחה במשהו שאינו.
    בעצם אתם יוצרים סוג של הזניה (גם אתה ליאור, בדרכך המיוחדת) לתחום הבלוגים שעוד לר הגגיע לרוויה אפילו. עידן מעודד את התופעה המעצבנת שקיימת בחו"ל של ספלוגים, בלוגי ספאם. אם הוא לא מבין בבלוגינג, הוא לא יכול לעודד באמת בלוגינג איכותי – וזה מה שעומד באמת מאחורי פרובלוגינג בעיניי, האיכות ולאו דוקא הכסף – שישאיר את התחום לאלה שבאמת אוהבים את זה.

    אבל היה ברור שזה יקרה מתישהו. עדיף אולי פשוט להתעלם.

    פורסם על-ידי שרית ‏| 10 בספטמבר, 2007, 16:31
  8. ליאור – אם עידן כ"כ טוב בלעשות כסף מאתרי אינטרנט (שלא ע"י השפרצת אדסנס ושאר טינופת לכל עבר), אני רוצה הוכחות והדגמות בשטח.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 10 בספטמבר, 2007, 16:44
  9. אני רק תוהה למה קישורי ה: שוה קריאה, מובילים לעוד אתרים של עידן ולא לשום מקום אחר.
    כלומר, האם אין עוד מקורות ראויים בארץ ובעולם שאינם נכתבים על ידי עידן ?

    וכן, על מנת ללמד פרובלוגיניג – צריך להיות פרו בלוגר.

    פורסם על-ידי אח"י דקר ‏| 10 בספטמבר, 2007, 16:49
  10. בכל מקרה אני מציע להתייחס לאיכות המאמרים (מה שלא ראיתי פה בכלל) ולא הישות העומדת מאחורי המיזם.

    פורסם על-ידי lior ‏| 10 בספטמבר, 2007, 16:59
  11. אתה באמת רוצה התייחסות לאיכות המאמרים?

    טוב. אז קודם כל, מוטב לו היתה מתבצעת הגהה כלשהי לתכנים. יש שם כמה פדיחות מביכות (שימצא אותן בעצמו).

    שנית, קצת פחות כתיבה שיווקית-אמריקאית-עד-מוות שמתחזה למשהו "בגובה העיניים".

    ובנוסף, לא מספיק להגיד "תעשה כך וכך" באופן ערטילאי, אלא אולי גם ללעוס עבור הקורא המצוי והגרגרן את התוכן שיבין ויידע.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 10 בספטמבר, 2007, 17:05
  12. הציטוט של אהרן מגד יפה

    פורסם על-ידי לורד זינו עושה כסף ‏| 10 בספטמבר, 2007, 17:08
  13. שרון,

    1. התכוונתי שיש לי ניסיון ותני לי זמן להציג אותו.
    את לא מצפה שאתר שעלה אתמול יכיל 100 מאמרי תוכן עם דוגמאות מפורטות.

    לגבי 3. אם את לא מתכוונת לזה, למה לרמוז על זה ?
    מסתבר שזיו קיטרו ( תגובה 2 ) חושב כך.

    בקשר לערך מוסף – ראשית, אישית אני חושב שהערך הכי גדול הוא שהאתר הוא בעברית – תחשבי על זה. שנית, אני דווקא כן חושב שיש מספיק דוגמאות של בלוגרים בעברית ושלישית אני לא חושב שצריך (ואפשר) להמציא את הגלגל מחדש בכל הנוגע לכתיבה נכונה, תוכניות שותפים וקידום. אלה נושאים אוניברסליים לחלוטין.

    שרית, אני בהחלט מבין שזה תמוה שהאתר לא מבוסס על בלוג, אני לא כותב בלוגים ובכל זאת כותב עליהם.

    דרך אגב, הדוגמא שנתת קוראת היום הרבה מאוד כאשר עורך דין, קוסמטיקאית או מוכר פרחים הופכים בין לילה למקדמי אתרים – אבל זה כבר סיפור אחר..

    בקשר לספלוגים, איך אני מעודד את זה כאשר אני מקפיד לחזור פעם אחר פעם שעל מנת לייצר תנועה צריך ליצור תוכן איכותי, אמין ומושך ?!

    דרך אגב, אני לא אוהב את כל ה – titles האלה. אני לא מאסטר, גורו, מומחה או כל תיאור אחר שתנפיצו. אני לעולם לא רשמתי זאת וסביר להניח שגם לא ארשום זאת בעתיד.

    אני בדיוק כמו כל אחד פה, רק שאני מתפרנס בצורה מלאה מהאינטרנט – אני כבר עשיתי את היומית שלי, ואתם ? :mrgreen:

    פורסם על-ידי עידן שלומן ‏| 10 בספטמבר, 2007, 17:21
  14. אנחנו בעיקר עושים הגהה לפני שליחת תגובות. תודה ששאלת.

    פורסם על-ידי לורד זינו עושה כסף ‏| 10 בספטמבר, 2007, 17:25
  15. כלומר – אתה בעצם מסכים עם זיו שהתוכן שלך לא מקורי והגיע ממקורות אחרים "שאתה לא קורא"?

    (ואם כבר "כתיבה נכונה", אז אני מניחה שאתה יודע היכן תוכל למצוא קורסים שיסייעו לך לשפר יכולות אלה, כפי שאתה עצמך המלצת)

    פורסם על-ידי שרון ‏| 10 בספטמבר, 2007, 17:28
  16. צודק, וחבל שאי אפשר לעשות עריכה מאוחרת. :|

    פורסם על-ידי עידן שלומן ‏| 10 בספטמבר, 2007, 17:29
  17. אל חשש! עוד לא מאוחר לערוך את הטקסטים אצלך באתר הפרובלוגינג!
    (ויפה שעה אחת קודם)

    פורסם על-ידי שרון ‏| 10 בספטמבר, 2007, 17:31
  18. שרון, לא.
    בכל מקרה, הבנתי את הכיוון..

    פורסם על-ידי עידן שלומן ‏| 10 בספטמבר, 2007, 17:31
  19. אמנם אני לא מבין גדול בבלוגים,מלבד הבלוג שלי, שבו אני עובר על כל "החוקים", ואני בטח לא מבין בפרובלוגינג. אבל אני נוטה להסכים איתך(שרון). לי מפריע ברעיון שלו מספר דברים:
    1.אין ממש הדרכה או לימוד(בזה אני כן מבין)-בעיקר מנטרות כלליות שמתאימות לכל תחום ולאו דוקא לבלוג.("תוכן איכותי","למשוך קהל"). מי שמצליח למשוך קהל ומחזיק בתוכן/מידע/חומר איכותי, לא צריך בלוג. יכול להקים בסטה בשוק,לפתוח סטארט-אפ או לסחור בסמים(גם מושך קהל וגם חומר איכותי)
    2.לדעתי המטרה היא בסופו של דבר להכיר בבלוגינג כמקצוע(כמו שחנית עושה) ורק לאחר מכן לעשות מזה כסף (או את היומית כדברי עידן). אחרת כל ה"רווח" הוא לטווח קצר מאוד
    3.אני מאמין שאם עידן היה באמת מאמין בכך, היה פותח 5-10 בלוגים בעצמו, לשיטתו ,וזונח את אימפריית האתרים שלו.

    יצא קצת ארוך, לא התכוונתי :)

    פורסם על-ידי almost30 ‏| 10 בספטמבר, 2007, 18:22
  20. פרובלוגינג משעמם לי את התח… אולי מישהו כבר יכול לכתוב בלוג על הנושא "איך להנות מכתיבת בלוג בלי לעשות מזה אגורה שחוקה"? נראה לי שיש לי הרבה מה ללמוד בנושא.

    פורסם על-ידי חזי ‏| 10 בספטמבר, 2007, 19:47
  21. או. אני חושבת שאני בהחלט מסוגלת לכתוב כזה פוסט!

    פורסם על-ידי שרון ‏| 10 בספטמבר, 2007, 19:53
  22. אני ממש לא מבין את חוסר הפרגון שנוצר מיד סביב הנושא הזה. מה כלכך רגיש בפרובלוגינג שמוציא מאנשים מתקפות אישיות כאלה.

    אני מאמין גדול בחנית ומה שהיא עושה, אבל אני חושב שחשוב שיהיו עוד אחרים במיוחד כאלה שמאמינים במטרה וטוענים שיש להם מסר להעביר באיך להגיע אליה. הבלוג הזה היה צריך לקום לפני הרבה הרבה זמן וטוב שמישהו הרים את זה סוףסוף.

    עידן, שיהיה בהצלחה.

    פורסם על-ידי fiLi ‏| 10 בספטמבר, 2007, 19:57
  23. שרון – לדעתי, את פשוט מנסה למצוא את הדברים הקטנים בשביל לעקוץ וחבל. אם עדיין לא הבנת, אני לא מתעשר משילוב של אדסנס בתכנים שלי.

    בנוסף, כדאי לך ולכל שאר הקוראים לקרוא את הפיסקאות הבאות מלייף האקר בנענע ( במקרה נתקלתי בזה לפני יומיים, וזה ממש מתאים לדיון שלנו ) :

    "ציניקנים יאמרו שיש יותר ספרי התעשרות מאשר אנשים שהצליחו להתעשר מהם. ציניקנים גם יצביעו על זה שכמעט כל ספרי ההתעשרות מחולקים לאותם פרקים: אוטוביוגרפיה מעוררת מוטיבציה של המחבר, פרק פילוסופי מעורר מוטיבציה, כמה עקרונות בסיסיים שאפשר ללמוד באלף מקומות אחרים – אבל שמוגשים כאן באופן מעורר מוטיבציה, ולבסוף ספח מלא מוטיבציה להזמנת ספרים נוספים בסדרה.

    ציניקנים לרוב לא מתעשרים. הם בעיקר לועגים למי שמנסה להתעשר ומקנאים במי שמצליח. מי שמנסים ומצליחים הם לאו דווקא אלו שקראו את כל ספרי ההתעשרות. אבל הם לבטח הבינו את אותם עקרונות בסיסיים שאפשר ללמוד באלף מקומות אחרים."

    פורסם על-ידי עידן שלומן ‏| 10 בספטמבר, 2007, 21:57
  24. ואני הייתי רוצה להפנות אתכם לטקסט הבא:

    מה אם, לדוגמה, ניתן היה לחלק את החיים למדורים בצורה נכונה, כדי שהפעילויות הרבות שבהם, אשר לעתים קרובות הן כה מבולבלות ומטושטשות, יוכלו לקבל בהירות חדשה לפתע? מה אם, למשל, ניתן היה לא רק להבין את כל מגוון הפעילויות בחייו של אדם בתור מה שהן למעשה, אלא גם ליצור התאמה בינן לבין כל הפעילויות האחרות?

    אם זה עושה לכם את זה, צרו איתי קשר.

    (ובחיי שרון, להתעלק על דברים קטנים? את? דברים קטנים?!)

    פורסם על-ידי לורד זינו הרשע ‏| 10 בספטמבר, 2007, 22:03
  25. ורגע אחד של רצינות בהתייחסות לתכנים שנמצאים באתר -

    מצטרף לשרון. עריכה. האתר כולו זקוק לעריכה. הוא כמו אסון אופנתי. ולא מדובר על טעויות הקלדה (ח' במקום ל' למשל). מדובר בעברית לא נכונה (הידעתם? לרשום זה לא לכתוב) שבשורה התחתונה גורמת לאתר להיראות הכי לא מקצועי והכי לא רציני.

    למה שאני כגולש ארצה ללמוד משהו מאתר שמשתמש בשפה עילגת שנלקחה היישר מחדרי הצ'אט?

    פורסם על-ידי לורד זינו הרשע ‏| 10 בספטמבר, 2007, 22:10
  26. עידן – תאשים אותי בציניות אם זה מה שעושה לך את זה. אני בעיקר אומרת שהאתר הזה לא מנוסח בצורה מוצלחת, וחמור מכך – לא מגיע מנקודת מבטו של בלוגר שמדבר אל בלוגרים אלא מנקודת מבטו של איש שיווק שחושב שיש לו מה ללמד בלוגרים.

    פילי – אתה אמור להכיר אותי מספיק טוב כבר כדי להבין שאני לא יוצאת כאן כנגד העניין בגלל שאני חברה של חנית, אלא בגלל שאני חושבת שהאופן שהעניינים מוצגים כאן הוא פשוט הזנייה של הבלוגינג בצורה שמזלזלת במדיום ובכותביו.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 10 בספטמבר, 2007, 22:20
  27. שרון – לא אמרתי כלום בנוגע לחברויות, אני פשוט לא מסכים עם האמירה שזה "הזנייה של הבלוגינג בצורה שמזלזלת במדיום ובכותביו". לא הבנתי את זה כשאנשים ביקרו את חנית ואני לא מבין את זה כאן. עם חוסר פרגון כברירת מחדל, שום דבר לא יכול להתרחש. מעבר לזה שזה מכוער – זו פשוט נבואה שמגשימה את עצמה.

    פורסם על-ידי fiLi ‏| 11 בספטמבר, 2007, 1:07
  28. מסכים עפ פילי, אין לי מושג מאיפה החוסר פרגון הזה מגיע, אבל הוא בטוח לא עוזר בשום דבר.
    זה הבלוג שלך ותכתבי מה שאתה רוצה אבל אני חושב שהיה יותר נחמד לכולנו וגם לעידן אם היית כותבת מה לא בסדר באתר לדעתך ואיפה אפשר לשפר…

    פורסם על-ידי lior ‏| 11 בספטמבר, 2007, 7:55
  29. ליאור – אם כל ייחודו של אתר הוא בהיותו בעברית, ללא התייחסות לשאלה האחת והגדולה מכולן: איך זה שאפאחד עדיין לא עשה את זה כאן בהקשר של פרובלוגינג, אז האתר הזה לא שווה כלום.

    פורסם על-ידי שרון ‏| 11 בספטמבר, 2007, 9:22
  30. רגע רגע, אפשר להבין איך אני נכנסתי לדיון ? עידן הרים אתר על פרו-בלוגינג, מגניב. לי אישית יש בעיה עם זה שכל הקישורים שלו הם לאתרים שלו, לטעמי זה לוקה אבל זהו.
    מודה, עוד לא קראתי, אני עדיין מסתגלת ועושה דברים יותר בוערים.

    מה שלא ברור לי זה איך פתאום זה הפך לתחרות בין עידן לחנית. אני לא פרו בלוגרית וכנראה לא אהיה. גם כשאני כותבת על כתיבה מקצוענית, אני לא בהכרח מכוונת לפרו-בלוגינג.

    בואו נאמר שאם אני אגיע לשם זה לא יהיה בכיוונים של עידן ואנחנו לא באותה הנישה.

    פורסם על-ידי אח"י דקר ‏| 11 בספטמבר, 2007, 10:44
  31. שרון, למה את לא עושה Q&A לכל האתרים הישראליים שקשורים לבלוגים?

    פורסם על-ידי לורד זינו עושה כסף ‏| 11 בספטמבר, 2007, 12:08
  32. [...] אני מנצל את הדיסקליימר של שרון מפעם. [...]

    פורסם על-ידי Touching Is Not Permitted » ארכיון הבלוג » פופולרי אבל עם שגיעוט קתיב ‏| 6 באוקטובר, 2007, 22:53
  33. [...] בה אני מעורבת. שלומן מוכיח באופן סדרתי שהוא אינו מכבד אף אחד או אף קהילה, ולגמרי במודע. את שלומן אני מכירה אינטרנטית כבר מ-2005. אי [...]

    פורסם על-ידי הפרדוקס » » נמאס מעידן שלומן ‏| 18 באוקטובר, 2008, 11:18

הגיבו


:mrgreen::|:twisted::arrow:8O:):?8):evil::D:idea::oops::P:roll:;):cry::o:lol::x:(:!::?:

תצוגה מקדימה:

פוסטים אחרונים

5. אנו מודים לך על פנייתך אלינו
29 ביולי, 2010
מאת שרון גפן
אוי לאוזניים! (או: אני נר)
23 ביולי, 2010
מאת שרון גפן
רונן חן – למה אתה מנסה להרוג אותי?
20 ביולי, 2010
מאת שרון גפן
איגוד האינטרנט הישראלי נגד אינטרנט (וגם נגד דמוקרטיה ושקיפות)
20 ביולי, 2010
מאת שרון גפן
אני ברשימה. איזה כיף! (ותודה להומלס שהביאוני הלום)
18 ביולי, 2010
מאת שרון גפן